سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جدیدترین مدل پنجره دوجداره

وقتی کودکان تازه طراحی خانه را یاد می‌گیرند، چهار مولف? اولیه در تصاویرشان وجود دارد: در و یک یا چند مدل پنجره دوجداره، دیوار، بام شیبدار. در کنار عناصر ساختاری متداول. جدیدترین مدل پنجره دوجداره همواره به‌‌دلیل کارکردهای چندگانه‌ای که دارند جزو ویژگی‌های لاینفک معماری به شمار می‌آیند. پنجره‌ها علاوه بر اینکه ویوو، روشنایی روز و تهوی? طبیعی فراهم می‌آورند، عایق سرما و گرما هستند، از تهدیدات بیرونی محافظت می‌کنند و به نمای ساختمان زیبایی می‌بخشند. پنجره‌ها همچنین دارای ارزش شاعرانه و نمادین نیرومندی هستند؛ از طریق پنجره‌ها می‌توانیم با محیط پیرامون خود، اعم از منظر طبیعی زیبا یا محیط شهری پرتراکم، ارتباط برقرار کنیم و از آن لذت ببریم. جدیدترین مدل پنجره دوجداره یکی از بخش‌های بیانگر هر ساختمان به شمار می‌آیند، به‌ عنوان نوعی پل بصری میان درون و بیرون ساختمان عمل می‌کنند و گریزگاهی برای فرار از امور روزمره و تجدید انرژی محسوب می‌شوند.

جهت خرید و استعلام قیمت در و پنجره دو جداره نما تجارت آوش می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

 


جدیدترین مدل پنجره دوجداره

بهترین مدل پنجره دوجداره

با توجه به کارکردهای عملی و تزئینی بیشماری که پنجره‌ها دارند، انتخاب جدیدترین مدل پنجره دوجداره مناسب اهمیت اساسی دارد و نمی‌توان به‌طور سرسری از کنار آن گذشت. پنجره باید با الزامات فضایی معین سازگاری داشته باشد، جوابگوی نیازهای مشخص کاربران باشد و به شرایط پیش‌موجود نظیر جهت‌گیری، آب‌وهوا و موقعیت پاسخ دهد. با این حال، وجود گزینه‌های نامحدود در بازار باعث می‌شود که تصمیم‌گیری در این مورد بسیار پیچیده شود. اندازه، ضخامت، نوع شیشه، جنس فریم، حرکت، روش آب‌بندی و درج? شفافیت پنجره‌ها ممکن است متفاوت باشد؛ و با آمدن فناوری‌های مدرن و ویژگی‌های نوآوران? شیشه از قبیل پنل‌های ضد حریق، امنیت و خواص عایق صدا، تصمیم‌گیری درمورد نوع پنجره‌ها بیش‌ازپیش پیچیده شده است. هم? این عوامل در کنار هم و در ترکیبات گوناگون می‌تواند تاثیر بسیاری بر تهویه، روشنایی، بهره‌وری انرژی و ایمنی بگذارند و هویت و زبان زیبایی‌شناختی پروژه‌ها را نیز تعریف کند.

بهترین مدل پنجره دوجداره

در زیر، 20 نوع جدیدترین مدل پنجره دوجداره متفاوت برای الهام بخشیدن به معماران، طراحان و صاحبخانه‌ها در طول فرایند انتخاب ارائه شده است.

این پنجره‌های دو جداره طبق حرکت بازشو، جنس فریم، فرمت و کیفیت عملکرد شیشه دسته‌بندی شده‌اند، که البته می‌توان این خصوصیات را به‌صورت پیکربندی‌های نامحدود با یکدیگر ترکیب کرد.

انواع جدیدترین مدل پنجره دوجداره برای طراحی معماری

  1. انواع جدیدترین مدل پنجره دوجداره از نوع حرکت بازشو

    • مدل پنجره دوجداره پیوت (محوری)

    این پنجره‌های چرخشی که بر روی محور عمودی واقع در مرکز یا خارج از فریم می‌گردند، و از ویژگی‌های آن می‌توان به حرکت روان و مداوم و زیبایی آن‌ها اشاره کرد.

    مدل پنجره دوجداره پیوت (محوری)

    • مدل پنجره دوجداره تاشو

    همان طور که از نام این نوع پنجره‌ها بر می‌آید، پنجره‌های تاشو دارای صفحاتی هستند که در هنگام باز شدن خم می‌شوند و باهم چفت می‌شوند. این پنجره‌ها می‌توانند به‌سرعت و به‌آسانی فضا باز کنند، با محیط بیرون یکپارچه شوند، ویووهای غیرمنقطع فراهم آورند و به کاربران اجازه دهند که از میان آن‌ها بگذرند.

    مدل پنجره دوجداره تاشو

     

    • مدل پنجره دوجداره لولایی

    پنجره‌های لولایی شبیه درهای متداول هستند و با یک یا چند لولا در یک طرف در جای خود محکم می‌شوند. این جدیدترین مدل پنجره دوجداره که معمولاً بر روی‌های پانل منفرد یا دوبل نصب می‌شوند، در هنگام باز شدن امکان تهوی? کامل را فراهم می‌آورند.

     

    مدل پنجره دوجداره لولایی

    • مدل پنجره دوجداره سایبانی

    پنجره‌های سایبانی اساساً پنجره‌های لولایی هستند که به‌جای حرکت افقی دارای چرخش عمودی هستند. این پنجره‌ها معمولاً در مکان‌ها مرتفع یا باریک نصب می‌شوند (مثلاً در بالای درها یا پنجره‌های دیگر) و معمولاً آب‌بندی خوبی دارند.

    • مدل پنجره دوجداره مورب بازشو

    پنجره‌های مورب‌ بازشو به‌سمت اتاق متمایل می‌شوند و از پایه ثابت باقی می‌مانند. در هنگام نیاز به تهویه می‌توان این پنجره‌ها را باز کرد و امنیت و حفاظت از باران را نیز تامین کرد.

    • مدل پنجره دوجداره دوحالته

    این نوع پنجره‌ها که بیشتر در آشپزخانه و حمام‌ استفاده می‌شوند، دارای سازوکار لولایی هستند که به آن امکان می‌دهد در دو حالت باز شوند: این پنجره‌ها می‌توانند همانند پنجر? لولایی کاملاً باز شوند، یا به مقدار جزئی به‌طور مورب به داخل متمایل می‌شوند تا مقداری گشودگی در بالا به وجود آید.

    • مدل پنجره دوجداره کشویی افقی

    پنجره‌های کشویی با حرکت بر روی یک شیار افقی باز می‌شوند و در طرفین حرکت می‌کنند. کنترل آسان و اشغال نکردن فضا در حین عملیات باعث می‌شود که از این پنجره‌ها معمولاً برای ایوان، پاسیو و اتاق‌های کوچکتر استفاده شود.

    • مدل پنجره دوجداره کشویی بازشونده به بالا

    پنجره‌های کشویی بازشونده به بالا یکی دیگر از روش‌های بسیار خوب برای صرفه‌جویی در فضا هستند که برای فضاهای تنگ یا هر جایی که نخواهیم پنجر? چرخشی بازشونده به بیرون نصب کنیم، انتخاب بسیار خوبی به شمار می‌آیند.

    • مدل پنجره دوجداره کشویی پایین بازشو

    پنجره‌های کشویی پایین‌ بازشو نیز به‌طور عمودی حرکت می‌کنند، اما جهت این نوع پنجره‌ها رو به پایین است تا بتوانند به نیازمندهای فضایی مختلف پاسخ دهند. به‌مدد فناوری‌های جدید، این پنجره‌ها حتی می‌توانند با فشار یا دکمه پایین بیایند.

     

  2. انواع مدل پنجره دوجداره از نوع جنس فریم

    • مدل پنجره دوجداره از نوع چوب

    از آنجایی که فریم‌های چوبی ممکن است در معرض آسیب رطوبت و حشرات باشند، لذا نیازمند نگهداری منظم هستند. با این حال، این نوع پنجره‌ها از منابع تجدیدپذیر ساخته می‌شوند، چندکاره‌اند و به‌دلیل دارا بودن ظاهری گرم و الهام‌گرفته از طبیعت، بی‌همتا هستند.

    • مدل پنجره دوجداره از نوع استیل

    پنجره‌های فولادی با آنکه ممکن است بسیار سنگین باشند اما محکم و ایمن هستند و برای طراحی‌های مدرن و صیقلی به‌طور خاص مناسب هستند. این پنجره‌ها همچنین سطح نگهداری پایینی دارند، چندکاره و قابل‌بازیافت هستند. در برخی مواقع، فریم این پنجره‌ها دارای هست? چوبی است که روی آن لایه‌ای از استیل کشیده شده است.

    • مدل پنجره دوجداره از نوع پلاستیک

    پنجره‌های وینیل از پلی‌وینیل کلراید (پی‌‌وی‌سی) ساخته می‌شوند که از جنس پلاستیک است. این پنجره‌ها با فرمت‌های گوناگون استفاده می‌شود و به‌خاطر دوام، خواص عایق‌بندی، به‌صرفه‌ بودن و نگهداری راحت متمایز هستند.

    فریم‌های آلومینیومی که به‌طور خاص به‌خاطر استحکام معروف هستند، می‌توانند تا 30 سال دوام داشته باشند. این فریم‌ها همچنین 100% قابل‌بازیافت هستند، به‌لحاظ حرارتی کارآمد و عملاً هیچ نیازی به نگهداری ندارند و همین امر علت محبوبیت این نوع پنجره‌ها را در بسیاری از زمینه‌های معماری توضیح می‌دهد.

  3. انواع مدل پنجره دوجداره از نوع فرمت

    • مدل پنجره دوجداره از نوع بدون فریم

    پنجره‌های بدون فریم، نظیر یک دیوار شیشه‌ای، هیچ فریمی در پیرامون خود ندارند. این پنجره‌ها ممکن است بواسط? فناوری شیش? سازه‌ای، کاملاً بدون فریم باشند یا از کمترین فریمنیگ استفاده کنند. به هر حال، ظاهر امروزی آن حداکثر ویوو و شفافیت را به دست می‌آورد.

    • مدل پنجره دوجداره از نوع ثابت

    پنجره‌های ثابت پنجره‌هایی با شیت‌های غیرمتحرک هستند و به‌ طور ایمن در محل خود چفت می‌شوند و به این ترتیب ویووها را فریم‌بندی می‌کنند، بر عناصر طراحی تاکید می‌کنند و انتقال نور را به حداکثر می‌رسانند. این پنجره‌ها اغلب برای فراهم کردن جریان هوا، با پنجره‌های لولایی یا سایبانی ترکیب می‌شوند.

    • مدل پنجره دوجداره از نوع پنجره‌های سقفی

    پنجره‌های سقفی، اعم از ثابت یا متحرک، اساساً دریچه‌های سقفی هستند که با شیشه پوشانده شده‌اند. این جدیدترین مدل پنجره دوجداره ممکن است اشکال، اندازه‌ها و فرمت‌های بیشماری داشته باشند و نور مطبوع و ملایمی یا اثر نقط? کانونی شدیدی را ایجاد می‌کنند که فوراً جلب توجه می‌کند.

    • مدل پنجره دوجداره از نوع جعبه‌ای

    فرمت جعبه‌ای با هندس? کلاسیک خود یکی از اولیه‌ترین فرم‌های پنجره از حیث شکل است. این جدیدترین مدل پنجره دوجداره معمولاً خواص عایق صوتی و حرارتی بسیار بالایی دارند که همواره امتیاز محسوب می‌شود.

     

  4. انواع مدل پنجره دوجداره از نوع کیفیت عملکرد شیشه

    • مدل پنجره دوجداره از نوع کاهش صدا

با آنکه پنجره‌های کاهش صدا قادر نیستند جلوی هر صدایی را به‌طور کامل بگیرند، اما مسلماً می‌توانند اتاق را ساکت‌تر کنند. از چند طریق می‌توان به این هدف دست یافت: افزودن جداره‌های بیشتر، افزایش فاصله میان آن‌ها و استفاده از شیش? لمینیت.

  • مدل پنجره دوجداره از نوع ضد حریق

پنجره‌های ضد حریق که از لایه‌های متعدد شیش? نشکن با لایه‌های داخلی آماس‌کرده ساخته می‌شوند، در صورت آتشسوزی نخواهند شکست (برخلاف پنجره‌های مرسوم). لای? بیرونی شیشه در هنگام قرارگیری در معرض حرارت خرد می‌شود و باعث می‌شود که لای? داخلی آماس‌کرده منبسط شود و شعله‌ها را دفع کند.

  • مدل پنجره دوجداره از نوع امنیت

در پنجره‌های امنیتی از شیش? مستحکم استفاده شده است که به‌طور خاص برای کاهش احتمال شکستن طراحی می‌شوند و در صورت شکستن، تکه‌های شبشه کوچک و غیرکشنده خواهد بود. برای تضمین حداکثر امنیت، شیشه باید در حالت ایدئال با پروفیل‌های امنیتی و سخت‌افزار تقویت‌شده ترکیب شود.

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841