سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره

امروزه به دلیل نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره و چند جداره در مقابل صدا و رطوبت، گرد و غبار و انتقال برودت یا حرارت، این مدل پنجره‌ها عموماً مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیشرفت در طراحی، ساخت و تولید یراق آلات مدرن و متعلقات آن مانند لاستیک علاوه بر اصلاح عیوب نسل قبل که باعث افزایش عایق بندی پنجره های دوجداره شده است. تولید کنندگان صنعت در و پنجره نیز را به استفاده از این تکنولوژی برای حداکثر هوابندی و آب بندی و جلب رضایت مشتریان تشویق می‌نماید.

جهت خرید و استعلام قیمت در و پنجره دو جداره نما تجارت آوش می‌توانید با شماره‌های
09127957099 و 09125595841 تماس بگیرید.

نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره

اولین قدم در عایق بندی پنجره‌های دوجداره، انتخاب پروفیل مساعد است. در پروژه‌های تعویض پنجره باید از پروفیل ویژه برای پروژه های بازسازی استفاده کنیم. این نوع پروفیل با لبه بازسازی به شما این امکان را می‌دهد که قاب موجود پروفیل را کاملاً بپوشانید و امکان جابجایی انرژی از فریم موجود را به صفر برسانید. برای پروژه‌های بازسازی، اگر پنجره در لبه داخل قاب پنجره نصب شده باشد، پروفیل بازسازی بهترین انتخاب است. روش‌های استاندارد نصب در عایق بندی پنجره های دوجداره برای هر پروژه حیاتی است. در روش نصب استاندارد ابتدا فضای خالی پنجره با فوم پلی یورتان پر می‌شود و سپس با چسب سیلیکونی هم رنگ پنجره آب بندی و هوابندی می‌شود.نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره

بازدید و رگلاژ در نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره چه اهمیتی دارد؟

رگلاژ ادواری پنجره دوجداره یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی است که باید توسط تیم مجرب و حرفه‌ای مانند تیم نما تجارت آوش انجام شود. جهت انتخاب زمان مناسب برای رگلاژ و تعمیر در عایق بندی پنجره های دوجداره به موارد زیر توجه کنید:

  1. اتلاف انرژی با ورود و خروج گرما و سرما در فصل‌های تابستان و زمستان
  2. عدم رعایت قوانین نصب اصولی
  3. نفوذ آب از درز‌ها و کناره‌های پنجره دوجداره
  4. گیر کردن دستگیره ها در هنگام باز و بسته نمودن پنجره ها
  5. شکستگی یا خم در ناحیه نوع بازوی فریم لس
  6. خرابی یراق آلات
  7. خرابی و یا سست شدن لاستیک‌های به کار رفته در اطراف پنجرهبازدید و رگلاژ در نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره

کاربرد چسب های آب بندی در عایق بندی پنجره های دوجداره

همان‌طور که گفتیم یکی از دلایل استفاده از نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره، پیشگیری از بین رفتن انرژی مصرفی مثل گرما و سرما از درز‌های پنجره و شیشه ها می‌باشد. معمولاً برای آب بندی پنجره‌ها از دو نوع چسب سیلیکون و ماستیک استفاده می‌گردد، که برای اطلاع بیشتر از کاربرد هر یک از آن‌ها توضیحات زیر ضروری می‌باشد:آب بندی پنجره های دوجداره

الف: کاربرد چسب سیلیکون در عایق بندی پنجره های دوجداره

چسب سیلیکون از مواد پلیمری ساخته شده که با دقت به مکان و دمای مورد استفاده تفاوت دارد. مثلا” در محل و مکان‌هایی که در مجاورت حرارت بالا هستند چسب سیلیکونی حرارتی به کار می‌رود. در مکان‌هایی که تراکنش شیمیایی نباید شکل بگیرد می‌توان چسب سیلیکونی خنثی به کار برد. این نوع چسب از مقاومت بیشتری برخوردار است و در رنگ‌های متفاوت سفید، بی رنگ، مشکی، قهوه‌ای با قیمتی گرانتر در بازار عرضه می‌شوند. ویژگی‌های چسب سیلیکون در عایق بندی پنجره های دوجداره عبارتند از:

  1. قابلیت چسبندگی و درزگیری بالا
  2. ضد آب بودن آن پس از خشک شدن در برابر باران، برف یا نور مستقیم خورشید
  3. نگه داشتن قابلیت ارتجاعی
  4. استفاده آسان
  5. ضد زردی و باکتری
  6. قابلیت جذب سریعکاربرد چسب سیلیکون در عایق بندی پنجره های دوجداره

ب: کاربرد چسب ماستیک یا درزگیر در عایق بندی پنجره های دوجداره

چسب ماستیک یا درزگیر از ترکیب چسب‌ سیلیکون و مواد بتون مانند تولید شده که برحسب به نوع مصرف و قابلیت درزگیری آن برای مکان‌های مختلف جهت عایق بندی پنجره های دوجداره به کار می‌رود. از ویژگی‌های این چسب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت بالا در برابر اشعه آفتاب
  2. خشک شدن سریع
  3. چسبندگی بسیار بالا به بتن، شیشه، سرامیک و سطوح رنگ آمیزی شده
  4. مقاومت بالا در برابر تنش‌های برشی
  5. قابلیت استفاده به شکل فوم اسپریکاربرد چسب ماستیک یا درزگیر در عایق بندی پنجره های دوجداره

این محصول علاوه بر یک عایق حرارتی و صوتی مناسب برای ساختمان‌ها قابل برش، سمباده زنی و قابل اندود می‌باشد .

در مواردی که نمی‌توان برای آب بندی شکاف کنار پنجره و چهارچوب‌ها که ضخیم است از چسب جهت نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره استفاده کرد، فوم اسپری به کار می‌رود. فوم اسپری پس از قرار گیری در شکاف، حجیم شده و با توجه به ساختار فشرده‌ای که دارد مانع از رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها می‌شود.
بیشتر بدانید

فوم پلی یورتان چیست و تاثیر آن بر نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره چگونه است؟

فوم پلی یورتان مشتق از نفت است و این ماده شیمیایی وظیفه مهمی در ساخت بسیاری از دستگاه‌های اطراف ما دارد. از پلی یورتان می‌توان به صورت تزئینی و استراتژیک برای عایق بندی پنجره های دوجداره استفاده کرد که در ادامه در نما تجارت آوش به آن می‌پردازیم.

  • شیوه‌های اجرای مواد پلی یورتان در صنعت:
  1. پاشش یا اسپری
  2. تزریق
  3. ریختنفوم پلی یورتان چیست و تاثیر آن بر نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره چگونه است؟

انواع فوم پلی یورتان و کاربرد آن در صنعت و عایق بندی پنجره های دوجداره

پلی یورتان ماده بی‌همتایی است که خواص الاستیکی لاستیک با سختی و مقاومت فلز را امروزه فراهم می‌کند از این رو این ماده به عنوان عایق حرارتی و الاستومری مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما چون هر کدام از این عایق‌ها مزیت های متفاوتی دارند پس به طور کلی فوم های پلی یورتان به 3 گروه اصلی فوم نرم ، فوم نیمه سخت، فوم سخت دسته‌بندی می‌شوند.

فوم‌های پلی یورتان نرم از پرکاربردترین عایق‌های پلی یورتان هستند که در مبلمان و فوم مبل به کار می‌روند.

فوم‌های پلی یورتان نیمه سخت مانند فوم‌های نرم انعطاف پذیر و فوم های سفت و سخت نیستند. اما آن‌ها نیمه سخت هستند. به دلیل اینکه بخشی از ساختار این مدل فوم سلول باز و قسمت دیگر سلول بسته است، به این ترتیب آب را داخل سلول‌های خود جذب می‌کند، اما کارایی ندارند رطوبت هوا را جذب می‌کند. به همین دلیل از عایق های پلی یورتان نیمه سخت برای ساخت سپر اتومبیل، داشبورد، اسباب بازی‌های کودکان و وسایل تزئینی استفاده می‌شود. از همه مهم‌تر در آسانسورها، صنایع دریایی، ریلی و جاده‌ای قابل استفاده هستند.

فوم سخت نیز در عایق کاری دیوارها و سقف ساختمان‌ها به کار می‌رود. از پلی یورتان می‌توان در ترموپلاستیک‌های مورد استفاده در تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی و همچنین الاستومرهای مورد استفاده در کفپوش‌ها و قطعات خودرو و حتی در عایق بندی پنجره های دوجداره استفاده کرد.انواع فوم پلی یورتان و کاربرد آن

ویژگی های فوم های پلی یورتان در صنعت و نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره

  • راحت و به صرفه از نظر زمان یا هزینه کاربردی
  • وزن پایین
  • روش های متنوع در اجرا
  • عایق بندی پنجره های دوجداره در برابر آب و رطوبت
  • مقاوم در برابر نفت و روغن
  • نصب و اجرای سازه‌های ایزوله
  • دارای ضریب هدایت حرارتی پایین
  • عدم رشد باکتری‌ها در عایق پلی یورتان
  • دوام و مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی (حرارت، رطوبت و …)
  • چسبندگی بسیار بالا به بسیاری از انواع مواد مانند سطوح فلزی، چوب و …
  • دانسیته فوم مورد استفاده در بخش عایق‌ها بین 30 تا 60 است. فوم‌های با چگالی 40 دارای بالاترین حد عایق حرارتی هستند.ویژگی های فوم های پلی یورتان در نحوه عایق بندی پنجره های دوجداره

نکات مهم برای نگهداری، آب بندی و عایق بندی پنجره های دوجداره

  1. از باز کردن بیش از حد پنجره های بازشو فریم لس جلوگیری کنید.
  2. در هنگام رخداد وقوع بادهای شدید برای جلوگیری از صدمه به لولاها پنجره‌ها را به طور کامل ببندید.
  3. با شستشوی منظم پنجره‌ها، بخصوص قسمت‌های لاستیکی آن با پارچه مخصوص عمر و دوام آن را افزایش دهید.
  4. در صورت انجام تعمیرات ساختمانی با پوشاندن سطح روی پنجره خود از ورود صدمه به آن جلوگیری کنید.
  5. روغن کاری قطعات مکانیکی را فراموش نکنید.
  6. در صورت شل شدن دستگیره‌های پنجره ها؛ به آرامی و با دقت بالا آن را در جای خود سفت نمایید.
  7. در هنگام نظافت در صورت خارج نشدن آب به بیرون و یا در هنگام بارش‌های باران در صورت نفوذ آب به داخل ساختمان جهت عایق بندی پنجره های دوجداره و چند جداره حتماً باید با متخصصین در این حوزه تماس بگیرید تا شیارهای تخلیه را در پروفیل ایجاد کنند. البته این کار فقط توسط متخصصین حرفه‌ای در این زمینه انجام می‌شود.
  8. به هیچ عنوان خودتان اقدام به ایجاد شیار یا عایق بندی پنجره های دوجداره و تنظیم شیشه نکنید، زیرا ممکن است منجر به صدماتی مانند شکستن پروفیلها و شیشه دوجداره، افتادن لنگ‌ها و یا باز کردن بیش از حد منافذ عبور آب به وجود آید که مشکلات شما را دو چندان خواهد کرد.نکات مهم برای نگهداری، آب بندی و عایق بندی پنجره های دوجداره

 

 

جهت مشاوره و خرید تماس بگیرید
09127957099 09125595841